Karmann bouwt het chassis en koetswerk voor vrijwel alle Spyker-modellen.
Volgens een woordvoerder van het bedrijf heeft het ontslag geen gevolgen
voor de leveringen aan Spyker, omdat daarbij andere bedrijfsonderdelen zijn
betrokken. Ook grote autobedrijven besteden een deel van hun assemblage- en
productiewerkzaamheden uit aan Karmann.

Bij de vestiging van Karmann in Rheine worden in de tweede helft van volgend
jaar ongeveer negenhonderd van de 1000 arbeidsplaatsen geschrapt. Daar wordt
momenteel nog de Audi A4 Cabrio gebouwd. Bij de hoofdvestiging in Osnabrück
verdwijnen de komende twaalf maanden 870 van de 4000 banen. Daar produceert
Karmann nu nog de Mercedes-Benz CLK en de Chrysler Crossfire.

De autoproductie door Karmann stopt eind volgend jaar. Als het Karmann voor 1
juli 2008 niet lukt vervolgopdrachten binnen te slepen, overweegt het
bedrijf zich in 2009 geheel uit de productie van auto’s terug te trekken.
Karmann telt 5000 werknemers in Duitsland en ongeveer 7000 wereldwijd.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl